پروپوزال خنک کاری هوای ورودی به توربین گازی با استفاده از چیلر جذبی و تحلیل اگزرژی و اقتصادی آن

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
توضیحات:
پروپوزال آماده تحقیق کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک با عنوان خنک کاری هوای ورودی به توربین گازی با استفاده از چیلر جذبی و تحلیل اگزرژی و اقتصادی آن، در قالب فایل word و در حجم 10 صفحه.

بیان مسئله:
با توجه به اینکه سیکل اصلی توربین گاز راندمان بسیار کمی دارد بنابراین از روش های متفاوتی برای اصلاح راندمان سیکل استفاده می شود. به طور کلی راندمان سیکل به متغیرهایی مانند نسبت فشار، بازده توربین، دمای ورودی به توربین، دمای ورودی به کمپرسور، بازده کمپرسور و مصرف ویژه سوخت بستگی دارد. با استفاده از روش هایی مانند گرم کن مجدد، خنک کاری میانی، تزریق بخار به محفظه احتراق، بازیاب حرارتی و یا سیکل ترکیبی می توان توان و راندمان توربین های گازی را افزایش داد.
اما روش های مذکور، نیاز به تغییرات اولیه در سیکل ساده توربین گاز دارند که این تغییرات توسط شرکت سازنده و در مراحل طراحی صورت می گیرد .لذا از این روش ها در مورد توربین های در حال بهره برداری نمی توان استفاده کرد.
همچنین با توجه به اینکه سیال عامل در توربین های گازی معمولاٌ هوا می باشد، لذا شرایط عملکرد سیکل توربین گاز وابستگی شدیدی به دمای هوای ورودی دارد. پس عوامل اصلی محدود کننده درجه حرارت و نسبت فشار می باشد.حساسيت به شرايط محيطي به خصوص دماي هواي ورودي به كمپرسور از معايب عمده نوربين هاي گازي مي باشد.توان نامي توربين گازي در شرايط محيط استاندارد تعيين مي شود كه اين شرايط عبارت است از دماي ċ 15 و رطوبت نسبي 60 درصد و ارتفاع سطح دريا مي باشد. افزايش هر ċ1.8 دماي ورودي منجر به كاهش 3 تا 5 درصدي توان خروجي مي گردد. همچنين افزايش هر 300 متر ارتفاع از سطح دريا نيز منجر به كاهش 3 تا 5 درصدي توان خروجي مي گردد. از آنجایی که کارايي توربين گازي به ميزان بسيار زيادي تحت تاثير دماي هواي ورودي كمپرسور مي باشد چرا كه تغيير اين دما باعث تغيير چگالي هوا و در نتيجه تغيير دبي جرمي آن مي شود در فصول گرم سال كه دماي هوا افزايش مي يابد تقاضا براي انرژي الكتريكي نيز افزايش مي يابد و به طور معكوس ظرفيت توربين هاي گاز كاهش پيدا مي كند كه ممكن است اين كاهش تا حدود 20 درصد كمتر از توان خروجي آن در يك روز زمستاني باشد. بنابراین تنها راه موجود براي افزايش توان توربين هاي گازي در حال بهره برداري خنك كردن هواي ورودي به كمپرسور مي باشد که در تحقیق نحوه خنک کاری و پارامترهای موثر برای افزایش توان توربین مورد بررسی قرار می گیرند.
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 20759 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:309 کیلوبایت

 قیمت: 33,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش