پروپوزال ارتباط بین سبك رهبري و شيوه هاي اعمال قدرت مربيان با ميزان رضايتمندي ورزشكاران مرد

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با موضوع تعيين ارتباط سبك رهبري و شيوه هاي اعمال قدرت مربيان با ميزان رضايتمندي ورزشكاران مرد شهرستان ...، در قالب فایل word و در حجم 21 صفحه.

بخشی از بیان مسئله:
مربيگري فقط سپردن تكنيك ها و انديشيدن به بهترين برنامه نيست، بلكه توجه واقعي به ورزشكاران و كسب رضايت در آنهاست(فلاح،1387). در اين رابطه شيوه اعمال قدرت هم مهم است.
قدرت قانوني، مربي به دليل پست و مقام يا اختيار مي تواند از حق دستور، تصميم، تنبيه و پاداش در مورد ورزشكاران استفاده كند. منشأ قدرت زور و پاداش در مربي از قدرت قانوني اوست. ايجاد وحشت، توهين، تنبيه، تهديد، اخراج، و حذف ورزشكار قدرن زور مربي را نشان مي دهند. ولي قدرت پاداش در مقابل قدرت زور يا تنبيه قرار دارد. در اين شيوه مربي با تقويت و بازخورد مثبت، تحسين و تشويق، حق بازي و انواع پاداش مالي و غيرمادي اعمال قدرت مي كند. اين سه نوع اعمال قدرت به پست مربي وابسته است(قدرت سازماني). ولي قدرت تخصص و مرجعيت يا الگو بودن، جزو قدرت شخصي اوست و به دانش، مهارت، تجربه، شخصيت، جاذبه، و ساير ويژگي هاي مثبت فردي او بستگي دارد. ورزشكاران تحت تأثير و نفوذ اين قدرت قرار مي گيرند. اين دو قدرت را ورزشكاران به مربي مي دهند، ولي سه قدرت سازماني را مربي از باشگاه و پست خود به دست مي آورد.(رمضاني نژاد و همكاران،1389)
مطالعات بسيار زيادي دربارة مشاغل و افراد مختلف نشان داده اند مهم ترين دليل اطاعت و همراهي زيردستان، قدرت قانونی و قدرت تخصص است. همبستگي قدرت رابطه و تخصص با عملكرد و رضايت مندي كاركنان بالاست. قدرت قانوني و قدرت زور هم با عدم رضايت خاطر مرتبط اند. به طور كلي، قدرت تخصص، و قدرت قانوني مهم ترين دليل اطاعت زيردستان است و قدرت تخصص رابطة همبستگي زيادي با عملكرد و رضايت مندي دارد (رابينز،1385؛ هرسي و بلانچارد،1375). حتي قدرت تخصص، مرجعيت، و پاداش رابطة مثبت و معناداري با فرهنگ سازماني دارد (شريعتي،1381).
از طرف ديگر، قدرت مربي ممكن است با رضايت مندي ورزشكار مرتبط باشد. تيم سازماني ورزشي است كه مربي، رهبر، و مدير ورزشكاران(كاركنان) است و بايد از منابع قدرت خود به طور متناسب استفاده كند(ويس و فردريچ ،1986)، زيرا برخي ابعاد رضايت مندي ورزشكار شامل رضايت از عملكرد تيمي، رضايت از عملكرد فردي، رضايت از رفتار و تعامل مربي، و رضايت از آموزش و تمرين مربي به شيوة اعمال قدرت مربي بستگي دارد(ريمر ،1997).
همچنين خود پژوهشگر با تجربه اي كه در محيط ورزش داشته است، رفتار بازيكنان  و مربيان رشته هاي مختلف را متفاوت با يكديگر احساس كرده است، بطوري كه هر يك از آنها در مواجه با نوع مسابقات و بازيكنان داراي كنش هاي رفتاري متفاوتي با يكديگر بودند، بدين جهت با توجه به پيشينه تحقيقي در مورد سبك رهبري، شيوه اعمال قدرت و رضايتمندي، اين فرضيه مطرح شد كه دو متغير سيك رهبري و شيوه اعمال قدرت مربيان مي تواند در ارتباط با رضايتمندي بازيكنان باشد، محقق بر آن شد تا به بررسي رابطه متغيرهاي مذكور در محيط ورزشي بپردازد.




فهرست مندجات:
بيان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
تعاريف نظري و عملياتي مفاهيم
تعريف و تعيين جامعه
نمونه و روش نمونه‌گيري
نوع پژوهش و طرح تحقيق
ابزار تحقيق
روش تحليل داده‌ها و روشهاي آماري
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 16337 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 25,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته مدیریت،


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش