تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
پایان نامه رشته روانشناسی عمومی با موضوع اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان پسر  مقطع متوسطه، در قالب فایل word و در حجم 117 صفحه.

بخشی از متن:
امروزه مدارس،  مراکز  آموزش عالی و  دانشگاه ها تنها بر آموزش های رسمی تمرکز نمی کنند بلکه مسئولیت های بزرگتری را در زمینه رشد و ارتقاء انسان در تمامی اشکال آن بر عهده می گیرند. اگر تجارب تحصیل در پایه های بالاتر اغلب مثبت و خوشایند است اما برای تعداد قابل ملاحظه ای از دانش آموزان پیامدهای منفی کوتاه و یا بلند مدت به همراه دارد.( فاگان ، 1998).  از طرفي،  داشتن مشكلات رواني و پایین بودن بهداشت روانی منجر به اختلال در انجام تكاليف درسي كاهش انگيزه، اضطراب، ترس و نگراني شده و سبب مي شود كه دانش آموز بخش قابل توجهي از نيروي فكري خود را صرف چنين مشكلاتی می كند. در نتيجه، مسلما توان و علاقه كافي را براي فعاليت در امور درسي و آموزشي نخواهند داشت. تغيير روابط با خانواده و دوستان، عادات خوردن و خوابيدن و تنهايي نيز بر برخي از دانش آموزان اثر معکوس می گذارد.( راس و همکاران،  2000) بنابراين ، با توجه به تغييرات و پيچيدگي هاي روز افزون و گسترش روابط اجتماعي در عصر كنوني ، آماده سازي افراد به ويژه نسل جوان جهت شاد زیستن نیاز به آموزش های شادکامی دارند. فوردایس (1997) معتقد بود شادی قابل آموزش و تعمیم می باشد. فوردایس از صاحب نظران روانشناسی شادی با بررسی تحقیقات معتدد مجموعه ای با عنوان « آموزش شادمانی» ارائه داده است. این برنامه دارای 14 اصل می باشد از میان تعداد 8 اصول مورد شناختی و 6 مورد رفتاری می باشد. زیر بنای برنامه شادمانی فوردایس این است که ...

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 
2-1 بیان مسئله 
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 
4-1 اهداف تحقیق 
1-4-1 اهدف آرمان 
2-4-1 هدف کلی 
3-4-1 اهداف جزیی 
5-1 سؤالات تحقیق 
6-1 فرضيه‏ هاي تحقیق 
7-1 تعریف واژه گان و اصطلاحات تحقیق
1-7-1 متغیر اول شادکامی 
2-7-1 متغیر دوم سلامت روانی 
فصل دوم: ادبیات پژوهشی
1-2مقدمه 
2-2 تعریف بهداشت روانی
3-2 ساختار خانواده و تاثیر آن بر بهداشت روانی 
4-2 صداقت در خانواده 
5-2 آزادی در رشد و تجربه اندوزی 
6-2 وضعیت اقتصادی خانواده 
7-2 خانواده شلوغ 
8-2 خانواده و افت تحصیلی 
9-2 خشونت در منزل 
10-2 اختلاف و درگیری پدر و مادر 
11-2 طلاق 
12-2 بیمار جسمی یا روانی یکی از افراد خانواده 
13-2 خانواده و تاثیر تنش های آن بر سلامت روانی فرزندان 
14-2 وظایف خانواده 
15-2 ارتباط موفق خانواده 
16-2 روابط خانوادگی 
17-2 بهداشت روانی در مدرسه 
18-2 نقش مدرسه در تأمين بهداشت روانى 
19-2 نقش معلم در تأمين بهداشت روانى 
20-2 يک معلم خوب بايد از نظر تأثيرگذارى در بهداشت روانى کودک، صفات و ويژگى‌هاى زير را داشته باشد 
21-2انواع دشواری های رفتاری دانش آموزان 
22-2نقش مدرسه در تکوین مشکلات رفتاری دانش آموزان 
23-2 استرس و بهداشت روانی 
1-23-2 استرس چيست؟
2-23-2 سه رويكرد در تعريف استرس وجود دارد 
3-23-2 ويژگي هاي رويداد تنش زا كدامند 
24-2 دو مقوله در مورد رويدادهاي تنش زا وجود دارد. 
1-24-2 رويدادهاي آسيبي 
2-24-2 رويداد غير آسيبي 
1-2-24-2مهارپذیری 
2-2-24-2پيش بيني پذير بودن 
3-2-24-2ميزان فراخواني توانايي ها 
25-2عوامل موثر بر تنيدگي 
26-2مهارتهاي مقابله با استرس 
1-26-2راهبرد مقابله مسأله مدار 
2-26-2مهارت مقابله هيجان مدار 
27-2روش های کاهش استرس 
1-27-2حمايت اجتماعي 
2-27-2ورزش 
3-27-2ريلكسیشن يا آموزش تنش زدايي عضلاني تدريجي 
28-2 ملاک های سلامت روان 
29-2 نشانه های سلامت روان 
30-2 مطالعه سلامت فاعلی (ذهنی ) 
31-2 عوامل برهم زننده سلامت روان 
32-2بیماری روانی و سلامت روان(مدل حالت کامل ) 
33- 2بهداشت روان و ابعاد پیشگیری 
1-33-2پیشگیر اولیه 
2-33-2پیشگیری ثانویه 
3-33-2پیشگیری ثالثیه 
34-2عوامل موثر بر سلامت روان:
1-34-2عوامل زیستی 
2-34-2عوامل عاطفی و روانی 
3-34-2 عوامل اجتماعی 
35-2اصول بهداشت روانی 
36-2الگوی سلامت روانی کی یس 
1-36-2در این الگو سلامت روانی دو معیار اصلی دارد 
2-36-2خصوصيات يك فرد سالم 
3-36-2عوامل موثربر سلامتي 
37-2 نظر مکاتب روانشناسی در باره سلامت روان 
1-37-2 دیدگاه عمومی فلسفه هستی گرا 
2-37-2- مکتب رفتارگرایی 
3-37-2- مکتب انسانگرایی 
4-37-2- مکتب بوم شناسی 
5-37-2 مکتب روان کاوی 
38-2 نظریه های موجود در رابطه با سلامت روان 
1-38-2 نظریه مورای 
2-38-2نظریه ی یونگ 
3-38-2 نظریه کارن هورنای 
4-38-2 نظریه اریک برن 
5-38-2نظریه اریک فروم 
6-38-2 نظریه ویلیام مکدوگال 
7-38-2 نظریه هری استاک سالیوان 
8-38-2 نظریه گلداشتاین 
9-38-2 نظریه ویکتورفرنکل 
10-38-2 نظریه اسکینر 
39-2 چارچوب نظری تحقیق 
1-39-2مفهوم سلامت روانی در نظریه ی فروید 
2-39-2 نظریه ی مزلو 
1-2-39-2ويژگي هاي افراد سالم از ديدگاه مزلو 
3-39-2نظریه آلفرد آدلر 
4-39-2 نظریه آلبرت الیس
40-2شادمانی و هنر شاد زیستن 
41-2گروه مثبت شادی 
42-2 دو گروه مخالف شادی عبارتند از 
43-2تعریف شادکامی و راهکارهای شاد زیستن 
44-2تاریخچه شادکامی 
45-2دیدگاه های نظری در مورد شادکامی 
1-45-2 نظریه فیزیولوژیک 
2-45-2 نظریه ارضاع آنی نیازها 
2-45-2دیدگاه ویکتور فرانکل 
46-2 همبسته های شادمانی 
47-2 چهار صفت درونی شادمانی 
48-2 شادمانی در لحظه حال 
49-2 فواید شادمانی 
50-2 هشت راه مطمئن برای افزایش شادمانی 
51-2 ابعاد شادمانی 
52-2 پیدایش خوشبینی 
53-2 مدل شناختی - رفتاری فوردایس 
54-2 پیشینه تحقیق 
1-54-2 تحقیقات داخلی 
2-54-2 تحقیقات خارجی 
55-2 خلاصه و جمع بندی
فصل سوم: روش پژوهشی
1-3 مقدمه 
2-3روش انجام پژوهش 
3-3 طرح و مدل پژوهشی 
4-3جامعه آماری 103
5-3 روش نمونه گیری 
6-3 نحوه اجرا 
7-3روش گردآوري اطلاعات 
8-3 ابزارگردآوری اطلاعات 
9-3 روش نمره گذاری
10-3 اعتبار و روایی 
11-3 روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها 
منابع و ماخذ:
منابع فارسی 
منابع لاتین 
جدول ( 1-2 ) مفهوم سازی عملیاتی سازه ابعاد سلامت روان شناختی و اجتماعی 
جدول (1-3) طرح پژوهش 
جدول (2-3) شیوه ی اجرا 
جدول (3-3) خرده مقیاس های پرسشنامه 
فهرست نمودارها:
نمودار 1-2بیماری روانی و سلامت روان .مدل حالت کامل کی یس و لوپز(2002 ،ص50) 46
نمودار (1-3) مفهومی تحقیق 102
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 22681 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 117

حجم فایل:314 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقه مندان رشته های روانشناسی و ...

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش