تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
تحقیق اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان، در قالب فایل Word و در حجم 140 صفحه.

بخشی از متن:
افسردگي در سراسر دنيا مسئله اي مهم است. در يک بررسي طولي همه کساني را که بين سالهاي 1895 ـ 1897 در ايسلند متولد شده بودند را مورد مطالعه قرار داد. احتمال 1 به 8 وجود داشت که اين افراد در مرحله اي از زندگي پيش از رسيدن به سن 75 سالگي دچار اختلال عاطفي شوند. نتايج بدست آمده از مطالعات ديگر برآورد مي کند که در طول زندگي احتمال بروز افسردگي يک قطبي براي مردان 8 ـ 12 درصد و براي زنان 20 تا 26 درصد است.  در مورد اختلال دو قطبي که کمتر شايع است، خطر وقوع در طول تمام عمرکمتر از 1% مي باشد. در اين رابطه نيز زنان بيشتر در معرض ابتلا هستند تامردان  (ديويد و ويسمن به نقل از ساراسون ، 2005).
بر اساس مطالعاتي که در اروپا و آمريکا انجام شده است برآورد شده که بين 9 تا 26 درصد زنان و 5 تا 12 درصد مردان در طول زندگي خود يک بيماري افسردگي عمده داشته اند. بنابراين زنان دو برابر بيشتر از مردان به افسردگي دچار هستند و اين نسبت در جمعيت هاي باليني نيز گزارش شده است. اين عدم تجانس در شيوع افسردگي مخصوصاً در گروه هاي سني جوان تر صدق مي کند. همچنين احتمال بهبود افسردگي در اين اشخاص نسبت به افراد مسن بيشتر است و نيز احتمال تجربه مجدد بيماري در آنها کمتر مي باشد. مطالعات متعددي که بر روي بيماران مراجعه کننده به پزشکان عمومي انجام شده نشان مي دهند که شيوع افسردگي اساسي در حدود پنج درصد است. اين ميزان سبب شده که اختلال افسردگي يکي از شايعترين مشکلات باليني پزشکي عمومي تلقي گردد. تخمين زده مي شود که تنها در حدود ده درصد بيماران مراجعه کننده به پزشکان عمومي که دچار افسردگي هستند به خدمات روان پزشکي ارجاع داده مي شدند  (بلک برن  ، 2008).
از طرفي ميزان شيوع افسردگي در ميان اقشار جامعه مختلف است افسردگي در ميان دانشجويان دانشگاه بسيار گسترده است. در حدود 78 درصد دانشجويان دانشگاه از بعضي از نشانه هاي مرضي افسردگي رنج مي برند و 46 درصد دانشجويان داراي افسردگي شديد هستند و خودکشي نيز مسئله جدي ديگري در بين دانشجويان دانشگاهاست. ميزان خودکشي در بين جمعيت دانشگاهي 50 درصد بالا تر از جمعيت معمولي است سالانه 10000 دانشجوي دانشگاهي تهديد به خودکشي کرده و حدود 1000 نفر واقعاً خود را مي کشند. اين مسئله نه فقط در آمريکا بلکه در کشورهاي اروپايي، هند و ژاپن نيز وجود دارد. در پژوهشي ميزان افسردگي در ميان دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه كه توسط املايي و همكاران (1383) انجام گرفت ميزان افسردگي ½ گزارش گرديد. دانشگاهها براي رفع اين مسائل به طريق گوناگون کوشش نموده اند. شايد يکي از موثرترين راهها براي تقليل اين مسئله عبارت از آگاه ساختن دانشجويان به اين موضوع باشد که آنچه تجربه مي کنند منحصر به آنان نيست. اکثر دانشجويان چنين ناراحتي هاي دارند. اين امر ممکن است به آنان کمک کند که هشيارانه تر تصميم بگيرند چگونه با افسردگي کنار آيند و کجا و از چه کسي استمداد طلبند. بيشتر از انتساب مشکلات علمي و دانشگاهي به کمبودهاي هوشي، دانشجويان بايد آگاه شوند که فشارهاي هيجاني و افسردگي ممکن است موجب غمگيني و رفتار انگيخته شده کمتري گردد که خود ممکن است باعث کاهش پيشرفت علمي و دانشگاهي آنان باشد (آزاد، 1382).  اينک مساله اصلي در پژوهش حاضر اينست که آيا ملوديهاي موسيقي کردي باعث کاهش افسردگي دانشجويان خوابگاهي مي شود؟
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 14447 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:725 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل Word و قابل ویرایش