تحقیق باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه)

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
تحقیقی کامل درباره باغ موزه دفاع مقدس (پیشنهاد ویژه) ، در قالب فایل word و در حجم 154 صفحه.

بخشی از متن فایل:
همواره در طول تاریخ بشر، بالیدن به قهرمانان و افتخار کردن به گذشته و گذشتگان جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ اقوام و ملتها بوده است. هر قومی بیشتر قهرمان و پهلوان داشته گرامی تر و معتبر تر بوده است، به دیگر سخن اعتبار و حرمت اکنون جوامع بستگی مستقیمی به گذشته آنان دارد. از اینرو در هر فرهنگی ودر هر اجتماعی، سعی سردمداران حکومتی و در مقیاسی دیگر سعی عموم مردم بر حفظ گذشته و افتخار آفرینان آن است. شاهد این مدعا موزه های هنر باستان ؛موزه های تاریخ اقوام ،موزه های جنگ و... در سراسر جهان است. خصوصا اگر کشوری در تاریخ خود سابقه ایستادگی در برابر ظلمی و یا مقابله در برابر بی عدالتی داشته باشد تلاش میکند که هرگز خاطره آن از اذهان افراد جامعه زدوده نشود، چرا که نسل های آتی باید از قدر و قیمت نژاد خود و خصلت دشمنان خود و استعدادهای بلقوه خود آگاه باشند که این در حفظ اعتماد به نفس یک جامعه و عزت و استقلال آن کمک شایانی میکند.

فرهنگ ایثار و شهادت
امروز ما در جامعه‌اي در حال گذار زندگي مي‌كنيم. در نتيجه، بسياري از ساختارهاي موجود در حال تغييرات نسبتاً محسوس است. ساختارهايي از قبيل معيشت، اهداف روابط كاري و نوع مشاغل، ارزش‌ها و فرهنگ، محتويات آموزش در اشكال رسمي و غير رسمي و ... در حال تحول است.

تحولات مذكور در بالا، ناشي از عوامل متعددي است كه بخشي از آن‌ها دروني و بخشي از نيز بيروني است. يكي از عمده‌ترين عوامل تحولات فرهنگي، گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات و هم چنين وسايل ارتباط جمعي است و از محصولات آن فاصله‌ي نسل‌ها است كه طبق آن نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و هنجارهاي سنتي بيگانه شده و از آن فاصله مي‌گيرند.

موزه ها
بی شك وجود موزه به عنوان یك نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یك مفهوم كلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد. پس فرهنگ میراث هر قومی است كه از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است.

فرهنگها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تكامل دارند :
زاده می‌شوند، كودكی و نوجوانی دارند. كمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگهای دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 16841 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 154

حجم فایل:14,682 کیلوبایت

 قیمت: رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.   دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    Word