پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی،
در قالب doc و در 153 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
زیگموند فروید (1939-1856)
زیگموند فروید در ششم ماه مه 1856 در فری برگ، مراوی (که اکنون پریبر، چکسلواکی است) به دنیا آمد. در 1990، نام میدان استالین این شهر به میدان فروید تبدیل شد. پدرش تاجر پشم بود که چون در مراوی ورشکست شد، با خانواده اش ابتدا به لایپزیک و مدتی بعد، یعنی هنگامی که فروید 4 ساله بود، به وین نقل مکان کرد. فروید تقریباً مدت 80 سال در وین باقی ماند.
پدر فروید 20 سال از مادرش مسن تر و مردی سختگیر و قدرت طلب بود. فروید هنگامی که پسر خردسالی بود، ضمن احساس ترس از پدر، او را دوست می داشت. مادرش حمایت کننده و با محبت بود، و فروید نسبت به او احساس دلبستگی هوس آلودی داشت. البته این ترس از پدر و کشش جنسی نسبت به مادر چیزی است که بعدها فروید آن را عقده ادیپ نامید، و چنین به نظر می رسد که این مفهوم از تجارب دوره کودکی وی و یاد آوری آنها گرفته شده باشد. چنانکه خواهیم دید بیشتر نظریه او از ماهیت شرح حال خودش گرفته شده است.
از هشت فرزند خانواده، فروید توانایی ذهنی بیشتری از خود نشان داد، وخانواده اش
برای تشویق او تلاش می کردند. اتاق وی تنها اتاق خانه بود که یک چراغ نفتی داشت، که برای مطالعه روشنایی بهتری ایجاد می کرد، سایر اعضای خانواده از شمع استفاده می کردند. کودکان دیگر، که او در برابر آنها رقابت و آزردگی خاطر بیشتری نشان می داد، اجازه نداشتند به تمرین موسیقی بپردازند، از بیم آنکه مبادا سر و صدا برای دانشمند جوان مزاحمت ایجاد کند.
فروید یک سال بیش از سن معمول وارد دبیرستان شد که در آنجا شاگردی درخشان بود، و در سن 17 سالگی به عنوان فردی ممتاز از آنجا فارغ التحصیل شد. نظریه تکامل داروین علاقه او را در مورد رویکرد عملی نسبت به دانش بیدار کرد، و فروید تصمیم به تحصیل در پزشکی گرفت. به اشتغال در طبابت تمایل زیادی نداشت، اما رشته پزشکی را به این امید انتخاب کرد که او را به حرفه ای در زمینه پژوهشهای علمی هدایت کند.
او در سال 1873 تحصیلات خود را در دانشگاه وین آغاز کرد. به سبب علاقه به سایر رشته هایی که رابطه مستقیم با تحصیل در رشته پزشکی نداشت، فلسفه، اتمام تحصیلات او هشت سال به طول انجامید. در ابتدا توجه او به زیست شناسی متمرکز شده و بیش از 400 مار ماهی نر را برای بررسی دقیق بیضه ها کالبد شکافی کرد. او از این بررسیها نتیجه ای به دست نیاورد، اما این نکته قابل توجه است که نخستین تلاش وی در راه تحقیق به امور جنسی معطوف شد. سپس به فیزیولوژی و مطالعه درباره نخاع شوکی ماهی روی آورد و شش سال در انستیتوی فیزیولوژی روی یک میکروسکوپ کار کرد.
و . . .


فهرست مطالب:
زيگموند فروید
تعريف روانکاوی
ساختار شخصیت
دیدگاه روان پویشی
دیدگاه انسان گرایی
دیدگاه صفت
نظریه اجتماعی شناختی
مکانیزمهای دفاعی
تاريخچه مکانیزم دفاعی
عملکرد مکانیزم دفاعی
ویژگی مکانیزم دفاعی
مکانیسم دفاعی و سبکهای مقابله
سبکها و مکانیسم های دفاعی- روانی
نظریه فروید در مورد مکانیسم دفاعی
طبقه بندی مکانیسم دفاعی
حمايتهاي تجربي
سنجش مکانیزمهای دفاعی
انواع آزمونها
آزمون علاقه
آزمون شخصيت
آزمون سازگاري بل
آزمون شخصيت مينسوتا
روشهاي فرافكني
آزمون رورشاخ
آزمون دريافت ذهني
فصل سوم :بحث و نتيجه گيري
برايند بحث
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی




دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 13732 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 153

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 153 صفحه، قابل ویرایش.